Sunday, December 25, 2011

org jauh


org jauh ....(KL-->terengganu-->melaka-->PAHANG!!)
haru kot...kapan ketemu lagi??
dis week(sb2)....?? (^_^")..or next year??...we`ll c.
*APE NI,,,??x fhm lah...ting tong~jdi x betul*(sbb: keharuan yang teramat)

title kali ni ..sebenarnye....HIJRAH!
korang agk2 pernah rase perasaan berhijrah x??or,,,senang fhm...`berpindah'??..fhm tak..??pindah dorm ke,,,pindah rumah ke,,pindah daerah ke,,pindah negara ke,,apa apa yang berkaitan dengan pindah..fhm takk,,??[kalau ada yang tak faham ag meh aku 'kasi starlight kat dahi"-->aik cm kenal jer,,,.. ='( isk3,,]..

nk dijadikan cerita ...
sorang insan yang juga...(kawan+teman+shabat+...(^^,) etc,,psstt..aku jer taw sape dye) nk berpindah rumah....(aik tu pun boleh jadi bahan cerita ke)...x kesah lah kalo dye pindah sebelah rumah aku,,sebelah rumah nenek aku ke,,sebelah daerah tmpat tnggl aku ker,,tpi.....berpindah ke PAHANG!!!...jz imagine eh...dye,,kawann,,dye temann,,,dye shbat,,,,dye la sume nye...tbe2 jauh dari kita...tibe2 hilang dari pndgn kiter,,,tibe2 tak ada di sisi kiter...ape korang rase??(rase cm ade konkrit yang sgt besar menghempap bdn kiter sendiri taw x !!).....nk cube ..try lahh,...hasilnye pasti 'menguntungkan'..

bila difikirkan balik....mgkin ada hikmahnya...tpi,,,arghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!susah nak terima hakikat ni..... (ceh,, _ye2 je la).huhu : siyes ;..x gurau nieyh...

andai korang ni dalm situasi aku skrg ni(y xde teman,,shbat,,*** yang len ..dye stu2 nye)...aku nasihatkan,,,bnyakkan lah bersabar.......(psst,,aku x pun)...andai ade tunang ker,,,ada special bf ke yang dok jauh dari korang..berbatu batu jauhnye*kalo setakat depan rumah x yah lah~~* ambilla nasihat aku niey...yang mane aku copy paste kan untuk korang(ceh...untuk aku jugak sebenarnye~~dush~!!)

bercakap dengan si dia atau dalam erti kata lain berbual di telefon.
Yang penting, pastikan anda dan si dia sentiasa berhubung. Mungkin cukup sekadar bertanya khabar. Tapi awas, jangan terlalu kerap menghantar SMS atau bertanyakan perkara yang sama sejak pagi sehingga malam. Si dia akan menganggap bahawa anda sudah kehabisan idea untuk berborak.

cuba ajak si dia ber’web cam’
jgn lupe pulak ..pakai tudung bagi muslimah!tutup aurat tu dulu mane taw ade abg ke...ade adik dye ke ......walaupun anda berjauhan dengan si dia, rindu anda akan terubat tatkala memandang wajahnya...ceh...ye2 jer...cube la dulu~~

Berkongsi gambar
salah satu cara untuk mengeratkan hubungan anda dengan si dia. Zaman sekarang ni sudah canggih, jadi tak perlu risau, melalui laman sosial seperti FACEBOOK dan Twitter saja, anda sudah boleh berkongsi bersama segala macam jenis gambar yang anda inginkan. Mahu lebih romantik? Apa kata sekiranya anda menghantar e-mel kepadanya, sekurang-kurangnya, hanya si dia saja yang boleh melihat gambar anda. Maklumlah, kenangan romantis(kalo ngan bf ,,hehe)bersama mana boleh dikongsi beramai-ramai....

ber’chatting’ dengannya
melalui Yahoo Messenger atau menerusi IM yang terdapat dalam Facebook. Alaa, zaman sekarang ni, sudah banyak laman web yang disediakan khas untuk ber’chatting’ sahaja..jadi ape lagii.,,buatlah,,,x kan tgk jer,,,,ape daa~~

elakkan perasaan cemburu yang keterlaluan.
Atau perasaan syak wasangka yang berlebihan. Sikap tersebut bakal merosakkan hubungan cinta(OPSS..dgn bf)~ anda. Penting sekali bagi anda untuk mempercayainya walaupun dia berada jauh dan tidak boleh dilihat dengan mata. Cuba belajar untuk mempercayai dirinya. Percayalah, si dia akan lebih menghargai anda kerana sikap anda itu.

melakukan aktiviti bersama-sama.,
mengajak si dia untuk menonton televisyen bersama-sama serentak. Atau sekiranya anda peminat setia ‘online game’, cuba anda ajak si dia untuk turut sama bermain ‘game’. Sudah tentu hubungan anda akan menjadi lebih erat. ...(petua y bagus nieyh!)

p/S"Sebenarnya tidak susah sekiranya anda ingin menjaga hubungan jarak jauh anda. Orang kata, kalau dah sayang, pergi sejauh mana pun, pasti rasa sayang dan cinta tu takkan pernah hilang. Betul?????




No comments:

Post a Comment

 
;