Sunday, December 19, 2010

Doa Seorang muslimah


Ya ALLAH,
aku berdoa untuk seorang pemuda yang akan menjadi sebahagian daripada hidupku,seorang pemuda yang sungguh mencintaiMU lebih daripada segala sesuatu,seorang pemuda yang akan meletakkan ku pada posisi kedua dihatinya setelah Engkau,seorang pemuda yang hidup bukan untuk dirinya tetapi untukMU,seorang pemuda yang mempunyai sekeping hati yang sungguh mencintaiMU dan haus akan Engkau dan memiliki keinginan untuk menauladani sifat-sifat agungMU.

Ya Rabbi,
Demi cintamu,kurniakanlah aku,seorang pemuda yang mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup,sehingga hidupnya tidaklah sia-sia,seorang pemuda yang memiliki hati yang bijak bukan sekadar akal yang cerdas,seorang pemuda yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormatiku,seorang pemuda yang tidak hanya memujaku tetapi juga menasihatiku ketika aku berbuat kesalahan,seorang pemuda mencintaiku bukan hanya kerana kecantikan ku tetapi juga hatiku,seorang pemuda yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi,seorang pemuda yang dapay membuatkan ku merasa sebagai seorang wanita ketika berada di sisinya,seorang pemuda yang memerlukan dukunganku sebgai peneguhnya,seorang pemuda yang memrlukan doa ku untuk kehidupannya,seorang pemuda yang memerlukan senyuman ku untuk mengatasi kesedihannya,seorang pemuda yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.

Dan aku juga meminta padaMU Ya Rahim,
Mudahkanlah aku menjadi seorang perempuan yang dapat membuat pemuda itu bangga,
Berikanlah aku sekeping hati yang sungguh mencintaiMU ,
Sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMU,
bukan mencintainya dengan sekadar cintaku,
Berikanlah aku sifat MU yang lembut sehingga kecantikanku datang dari MU bukan dari luar diriku,berikanlah aku kekuatanMU sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya,berikanlah aku penglihatanMU sehingga aku dapat melihat banyak hal kebaikan dirinya bukan hal keburukan dalam dirinya sahaja,berikanlah aku kalimatMU yang penuh dengan ungkapan kebijaksanaanMU,berikanlah aku kasih tulusMU sehingga aku dapat tersenyum padanya pada setiap fajar,dan bilamana akhirnya kami akan bertemu,aku berharap kami berdua dapat mengatakan...

`Betapa besarnya Engkau kerana telah memberikan kepadaku seorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna'

Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatu dengan indah pada waktu yang Kau tentukan..

-ameen-

No comments:

Post a Comment

 
;