Monday, March 21, 2011

panGkor isLANd



panGkor isLANd+ CameROn HIgHLand


nak dijadikan cerita...
aku n fam together2 g perak....n semest
nya singgah di pangko
r
perjalann...

seawal pukul 9am kami bertolak dari mane ntah(aku ne taw dari mne...krohh..kroihh2..tido dalm kete,buka2 mate
x) menuju ke Destinda
h sampai..he3
asi
Terminal...
wah...waktu ni mmg lengang..xde owg ag..naik2 jer fery..kami group first y
ang memonopoli trip,,,
dalam perjalann
,
,agin sepoi bahasa bersama hujan gerimis yang menemani...(mcm nk amik bantal,nk je tido ats dek fery tuh)...n ape lagi sesi photography bermula..mcm x perna
h g pulau pulak...hehe...
seronok!mcm nk terbang jer

bila dah sampai kat pangkor...kmi be
rsama2 meratah segala mkanan yang ade...dek kerana perut dah
berkeroncong..mknn...ala...fried rice jer.(
sedap gak)

dah puas makan....kami bersiar2 m
enggunakan van pink yang disediakan...mantp betol...sume pink!!!pada para peminat merah jam
bu...sila la ke pulau pangkor...wrna kegemaran anda disanjung melangit disana...haha..ia juga memuatkan 10 passenger..ah,,lupe nk state kan disini,,,kami sewa 2 van...heh
e...sbb ade lebh 20 orang yang berkonvoi...temasuk datuk2,,n cicit2 yang ade...


kami singgah kat cini,,,,,pe ag berg
ambr cini sana....
waktu ni,,,,ayah aku yang x suke amik gamabr pun...siap posing kat cini,,,nk tunjuk tpi ..card reader ilang,,,sume gambar dalam phone...mne pegi ntah.. =
(
isk3....

n kami ade g satu temple ni
.......ni lah dye...kat
cni,,,ade hidupan akuatik yang sgt bersar.....ikan naga oran
g tempatan panggil....besar sgt....ade kat kolam dye....aku rase dah `tua` dah ikan ni.....lebih tua dari nenek
n tok lang aku....gerun pulak tgk,
,,tkot melompat pulak...sementara tu puteri hang li po(kakak aku)berposing lah ngan hus nye dibawah pondok binaan cina tuh....(mentang2 lah suami
nye berketurunan cinaa
)nasib
baik abang i
par aku pakai songkok ..kalo x ...mmg dah kene a
jak masuk tokong wat sembahan nenek moyang
...(
alamk,,terigt sejarah pulak)aduss,,,







ni ha tempat akak aku n hus dye berangan2,,,konon
kat negeri china lah tuh...
(tpi aku pun sempat berposing kat cini)...hehe

bayk tempat jugak yang kami pergi....tpi pnjg bnar tulisan aku ni....last sekali g kat ...jeng3...


sini!!...
untuk ape ek????


untuk beli ikan kering+sotong+satay+khazanah
maritim...hehe....
bile balik sume dah bau ikan kering...
masyam!busyuk!
aku pun x tahan ngan bau yang sedia ade dek berpeluh,,,ni kan pulak bercampu baur ngan khazanah bernilai ini...haha..
untuk kawan2(qila,biha,mira) aku yangsedia menati aku kat USM sila lah tunggu,,,ade ole2 untuk korang...untuk buah hati ksygn,,,dun worry,,,u nye special ckit!haha..sekian....t bercerita di kemudian hari.....to be continued bersama pengalaman yang memualkan di CAmErOn HiGhLaNd!!!!!

No comments:

Post a Comment

 
;