Monday, May 30, 2011

pEMeRgIANnya


tanggal 4 JUN 2011 ,,,,
ayah akan pergi atas urusan dakwahnya...
....nk diikutkan hati aku tak nk ayah pergi....sbb:

1) bukan sekejap - 2 bulan ayah tak ada kat rumah
2) ayah ckp nk mati pada jalan ALLAH
3) ayah ckp kalau ayah dah tak ada...kebumikan ayah dekat tempat dimana ayah hembuskan nafas terakhir
4) pada firasat hati aku....aku tak senang ngan Pemergian ayah....
5) tahun ni....byak kali `berperang psikologi` dgn ayah
6) mak aku perlukan ayah aku
7) hidup jadi kelam kabut dengan ketiadaan ayah
8) aku rasa sedih yang teramat....(selama ni tak pun rasa sedih...dulu ayah tak ada 4 bulan ,,aku
okey jer(mungkin kecil lagi waktu tu,,seigt aku waktu berumur 6 tahun))
9) aku selalu mmpi ngeri (malam tadi...aku mimpi ade ombak besar yang bergulung-gulung
dtg ....ayah suruh aku naik bot ke feri ntah,,,tpi akhirnya....ayah nk mak` x da`....) =(
10) siapa nk tenangkan mak kalau aku n adik beradik kecilkan hati mak....wat mak marah =(

dengan berpandukan firman ALLAH s.w.t...

“Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Alloh itu mati, bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapatkan rezeki. Mereka dalam keadaan gembira disebabkan karunia Alloh yang diberikan kepada mereka dan mereka bergembira hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang mereka yang belum menyusul, bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak pula mereka bersedih hati .” (Ali Imran: 169-170)

moga ayah berada dalam rahmatNya...
ameen

No comments:

Post a Comment

 
;